ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΙΣΣΟΝΕΡΓΑΣ - ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΚΕΛΗ
Δευτέρα - Παρασκευή: 7.30-13.05
Τηλέφωνο: 26943025
Τηλεομοιότυπο: 26940806
Μενού

Κώδικας Καλής Συμπεριφοράς

ΚΩΔΙΚΑΣ ΚΑΛΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ

ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

 

ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ

  1. Έρχομαι στην ώρα μου στο σχολείο.
  2. Φορώ πάντα τη στολή του σχολείου.
  3. Υπακούω στις οδηγίες των δασκάλων μου.
  4. Ακούω προσεχτικά τους δασκάλους μου και τους συμμαθητές μου όταν μιλούν.
  5. Παίρνω άδεια για να μιλήσω και δεν διακόπτω κάποιον όταν μιλά.
  6. Έρχομαι καθαρός/η στην αίθουσα μετά το διάλειμμα.
  7. Διατηρώ την τάξη μου καθαρή και συγυρισμένη.
  8. Μιλώ στον πληθυντικό ευγενείας     στους μεγαλύτερούς μου.
  9. Συμμετέχω ενεργά στο μάθημα.
  10. Κάνω τις εργασίες μου με συνέπεια και φροντίδα
  11. Εκτελώ με υπευθυνότητα τις υπευθυνότητες της τάξης που έχω αναλάβει..
  12. Όταν κτυπά κουδούνι για διάλειμμα περιμένω οδηγίες για να περάσω έξω.

 

ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ

  1. Τα διαλείμματα βγαίνω ήρεμα έξω από την τάξη μου.
  2. Αξιοποιώ το διάλειμμα για φαγητό, ξεκούραση, παιχνίδι και τουαλέτα.
  3. Είμαι φιλικός/η με όλους και αποφεύγω τη βία, τις συγκρούσεις και τους καβγάδες.
  4. Επιλύω τυχόν διαφορές μου με άλλα παιδιά με ηρεμία, διάλογο, ευγένεια και συζήτηση.
  5. Ενημερώνω τους δάσκαλους - παιδονόμους για καβγάδες ή ανάρμοστες συμπεριφορές και ζητώ τη βοήθειά τους για ό,τι χρειαστεί.
  6. Διατηρώ καθαρό και όμορφο το σχολικό περιβάλλον
  7. Σέβομαι την περιουσία του σχολείο
  8. Όταν παίξει το κουδούνι για να μπω στην τάξη,  στέκω γρήγορα στη σειρά και πάω ήσυχα στην τάξη με τη συνοδεία  δασκάλου.

 

ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ

  1. Συζητώ με τους γονείς μου και τους ενημερώνω με ειλικρίνεια για το τι γίνεται στο σχολείο.
  2. Μελετώ πάντα τα μαθήματά μου και προετοιμάζομαι για την επόμενη μέρα.
  3. Βάζω μέσα στην τσάντα μου μόνο ό,τι χρειάζομαι για την επόμενη μέρα.
  4. Οργανώνω σωστά τον χρόνο μου (μελέτη, ξεκούραση-παιχνίδι, ύπνος).
  5. Κάνω μπάνιο και φορώ καθαρά ρούχα κάθε μέρα.

 

ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ ΜΟΥ

Όταν το παιδί παραβιάζει έναν από τους κανόνες καλής συμπεριφοράς, ο εκπαιδευτικός, αφού εξαντλήσει όλα τα μέσα που στηρίζονται στην πειθώ, μπορεί να χρησιμοποιήσει πειθαρχικά μέτρα και κυρώσεις, ανάλογα με τις επιπτώσεις της συμπεριφοράς του παιδιού.

Τα μέτρα, σύμφωνα με τους Επίσημους Κανονισμούς Λειτουργίας των σχολείων είναι διαβαθμισμένα ως εξής:

  1. προφορική  παρατήρηση από τον δάσκαλο·
  2. απομάκρυνση για λίγα λεπτά από δραστηριότητες της τάξης ή αλλαγή θέσης
  3. στέρηση προνομίων ή δικαιωμάτων π.χ. στέρηση κάποιας ευχάριστης δραστηριότητας της τάξης ή κάποιας υπευθυνότητάς του
  4. ο μαθητής απομακρύνεται σε ήσυχο σημείο με επίβλεψη δασκάλου για να σκεφτεί τη συμπεριφορά του και  στη συνέχεια  
  5. ο μαθητής   διορθώνει τη λανθασμένη συμπεριφορά του και απολογείται γι’ αυτήν
  6. προφορική ενημέρωση του γονέα από τον υπεύθυνο τμήματος·
  7. παρατήρηση από τον διευθυντή ιδιαιτέρως ή ενώπιον του γονέα·
  8. τακτική παρουσία μαθητή ενώπιον του διευθυντή πρωί ή/και μεσημέρι, για υπενθύμιση της αναμενόμενης συμπεριφοράς
  9. προσωρινή κράτηση αντικειμένων που δεν επιτρέπονται στο σχολείο και παράδοσή τους στον γονέα

 

Στις σοβαρές περιπτώσεις, όπου παρά τη λήψη των πιο πάνω μέτρων το παιδί συνεχίζει να παρουσιάζει την ίδια συμπεριφορά, οι δάσκαλοι μαζί με τη διευθυντική ομάδα του σχολείου μπορούν να εφαρμόσουν τα ακόλουθα μέτρα:

  1. αποζημίωση σε περίπτωση ζημιάς
  2. προσφορά κοινωνικής εργασίας στον χώρο του σχολείου με        την παρουσία δασκάλου
  3. συζήτηση στην παρουσία δασκάλων ή και της διευθυντικής ομάδας του σχολείου και των γονέων του μαθητή, με στόχο την κινητοποίηση του μαθητή για βελτίωση της συμπεριφοράς του·
  4. παραμονή σε κατάλληλο χώρο κατά τη διάρκεια της ημέρας για μία περίοδο, στην παρουσία του υπευθύνου τμήματος ή άλλου δασκάλου. Κατά τη διάρκεια  του χρόνου αυτού ο μαθητής συμμετέχει σε δραστηριότητες με παιδαγωγικό χαρακτήρα
  5. στέρηση συμμετοχής σε σχολικές εκδηλώσεις ή δραστηριότητες για μία περίοδο καθημερινά από μία μέχρι πέντε (5) συνεχόμενες ημέρες.

 

ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ

Για την υποστήριξη της εφαρμογής, το σχολείο θα επιβραβεύει τις επιθυμητές συμπεριφορές:

ΑΤΟΜΙΚΑ

  • Έπαινος σε προσωπική συζήτηση με τον/η δάσκαλο/α.
  • Έπαινος μπροστά στα άλλα παιδιά του τμήματος.
  • Ενημέρωση και έπαινος από τη  Διευθύντρια.
  • Έπαινος σε σχολική συγκέντρωση.
  • Αποστολή στο σπίτι καρτέλας/επαίνου με θετικές ενισχύσεις για κάθε παιδί που να υπογράφεται από τον/την εκπαιδευτικό/ή και από τη Διευθύντρια.

ΟΜΑΔΙΚΑ

  • Παραχώρηση πρόσθετου ελεύθερου χρόνου στο τμήμα ή διοργάνωση ευχάριστης δραστηριότητα στην αυλή για όλο το τμήμα με επίβλεψη του εκπαιδευτικού.
  • Διοργάνωση επίσκεψης εκτός σχολείου.
  • Επιλογή να καθίσουν με τον/τη φίλο/η τους για μια μέρα.
  • Άλλη ευχάριστη δραστηριότητα που θα συναποφασιστεί με τη Διεύθυνση.
  • Δημόσιος έπαινος σε κοινή συγκέντρωση.
  • Απονομή επάθλου καλής συμπεριφοράς για περίοδο μιας εβδομάδας.